Information

Bästsäljare

Transport

abcexpressse

Pris för transport av 0 Kg inom hela Sverige & Finland.

Sverige Standard:
285.00 SEK
Finland Standard:
315.00 SEK
Transaver

Pris för transport av 0 Kg inom hela Sverige & Finland.

Standard Leverans:
219.00 SEK

Införselregler/Alkoholskatt

  • Måste jag betala alkoholskatt i Sverige och i sådana fall hur då?

    Svenska Skatteverket hävdar det men vi håller inte med. Vi, www.spritovin.se följer de EU-regler som avser fri rörlighet av varor & tjänster. Vi arbetar aktivt inom EU för att Sverige skall sluta försöka dubbelbeskatta våra kunder.
    Mer information om alkoholskatt kan fås hos Skatteupplysningen på telefon 0771-567 567 eller via e-post på sfsk.ludvika@skatteverket.se

  • Hur mycket får jag köpa?

    Det finns ingen övre gräns för hur mycket alkohol du får importera, men det ska vara för ditt eget eller din familjs bruk. Du får även importera alkohol om du ska ha en fest till exempel bröllop eller födelsedagsfest där du bjuder på alkoholen vid evenemanget.
    Du får däremot inte ta betalt för alkoholen även om det bara skulle täcka de kostnader du haft för inköpet.

  • Om vi är flera på en beställning, hur gör vi då?

    Vid samköp rekommenderar vi att Ni meddelar oss namnen på samtliga beställare. Detta görs enklast genom att NI skriver in namnen i övrigt-fältet när Ni slutför beställningen.

Frakt

  • Betalning?

    Frakten måste beställas/betalas i samband med varubeställningen. Vi packar inte din order förrän fraktbolaget meddelar oss att du beställt frakt.

  • Hur lång tid tar det?

    Din order packas så snart vi fått meddelande från fraktbolaget att du beställt frakt.

    När vi packar er beställning, ändras "status" på orden, från "Ny" till "Packas". Den informationen mailas automatiskt, samtidigt, till kund.

  • Saknad och/eller trasig vara?

    Det är mottagarens ansvar att kontrollera att han tagit emot en fullständig och hel leverans. Om någon vara skulle saknas eller vara trasigt vid leveranstillfället, anmäl detta direkt på plats till leverantören och meddela gärna oss så hjälper vi till.

  • Vem ansvarar för transporten?

    Det är transportföretaget du anlitat som ansvarar för leveransen. Alla frågor som rör transporten måste därför ställas till dom.
    www.spritovin.se är och kan inte under några som helst omständigheter vara inblandad i transporten. Det är detta som gör hela förfarandet lagligt.
    Transporten sker därför på köparens uppdrag för köparens räkning.

Leverans/Utlämningsställen

  • Normalt sker leveransen till porten om du bor i lägenhet och fram till tomtgräns om du bor i hus, eller så nära port eller tomtgräns som en lastbil kan köra. Inbärning ingår ej. Leverans sker helgfri vardag normalt mellan kl 8-18. Tiden tilldelas beroende på var i landet du bor. Tänk på att leveranstiden angiven på hemsidan är preliminär. Normal leveranstid är 3-6 arbetsdagar efter att transportbolaget hämtat upp dina varor på vårt packlager.

    Är hemleverans ej möjlig meddelas du av transportföretaget var och när dina varor kan hämtas.

Nyhetsbrev

  • Hur ofta skickar Ni ut nyhetsbrev?

    Oregelbundet, men ca 1-2 gånger/månad. Vi vill inte överösa våra kunder med nyhetsbrev så vi skickar bara när vi har något nytt att informera om. Det kan vara produktnyheter eller andra nyheter som avser butiken.
  • Jag vill inte ha Ert nyhetsbrev längre, hur avregistrerar jag mig?


    Logga in på ditt konto och avmarkera att du vill ha vårt nyhetsbrev.

Reklamation

  • Om en vara är dålig?

    Du kan då reklamera denna, det första du måste göra är att kontakta oss via kundservice, Du får då instruktioner av oss hur du skall gå tillväga. Vi måste godkänna alla reklamationer först, därefter får du ett tillgodokvitto eller återbetalning.

  • Skadad vara?

    När din beställning anländer till dig och det mot förmodan skulle vara något som är skadat, då måste du genast anmäla detta till det fraktbolag som du har använt för leveransen. www.spritovin.se ansvarar ej för frakten då du själv är beställare av denna.
    Transportbolaget tar sedan kontakt med oss för att bestämma bästa vad som är bäst, ny vara eller återbetalning.