Införselregler/Alkoholskatt

  • Måste jag betala alkoholskatt i Sverige och i sådana fall hur?

    Svenska Skatteverket hävdar det men vi håller inte med. Vi, www.spritovin.se följer de EU-regler som avser fri rörlighet av varor & tjänster. Vi arbetar aktivt inom EU för att Sverige skall sluta försöka dubbelbeskatta våra kunder.
    Mer information om alkoholskatt kan fås hos Skatteupplysningen på telefon 0771-567 567 eller via e-post på sfsk.ludvika@skatteverket.se.

  • Hur mycket får jag köpa?

    Det finns ingen övre gräns för hur mycket alkohol du får importera, men det ska vara för ditt eget eller din familjs bruk. Du får även importera alkohol om du ska ha en fest till exempel bröllop eller födelsedagsfest där du bjuder på alkoholen vid evenemanget.
    Du får däremot inte ta betalt för alkoholen även om det bara skulle täcka de kostnader du haft för inköpet.

  • Om vi är flera på en beställning, hur gör vi då?

    Vid samköp rekommenderar vi att Ni meddelar oss namnen på samtliga beställare. Detta görs enklast genom att Ni skriver in namnen i övrigt-fältet innan Ni slutför beställningen.

Frakt

  • Betalning?

    Frakten måste beställas och betalas separat efter att varubeställningen är gjord. Vi packar vanligtvis din order dagen efter att den är gjord och meddelar fraktbolaget att den är klar för upphämtning. Fraktbolaget hämtar sedan upp din order så snart dom kan, oftast dagen efter.

  • Hur lång tid tar det?

    Efter att fraktbolaget hämtat din order så är det dom som ansvarar för frakten. Normalt tar det 3-6 arbetsdagar. Kontakta fraktbolaget om du har några frågor.
  • Saknad och/eller trasig vara?

    Det är mottagarens ansvar att kontrollera att han tagit emot en fullständig och hel leverans. Om någon vara skulle saknas eller vara trasig vid leveranstillfället, anmäl detta direkt på plats till leverantören och meddela gärna oss så hjälper vi till.

  • Vem ansvarar för transporten?

    Det är transportföretaget du anlitat som ansvarar för leveransen. Alla frågor som rör transporten måste därför ställas till dom.
    www.spritovin.se är och kan inte under några som helst omständigheter vara inblandad i transporten. Det är detta som gör hela förfarandet lagligt.
    Transporten sker på köparens uppdrag för köparens räkning.

Leverans/Utlämningsställen

  • Normalt sker leverans så nära som det är möjligt. Om du bor i lägenhet, fram till port. Om du bor i hus, så nära tomtgräns som en lastbil kan köra. Inbärning ingår ej. Leverans sker helgfri vardag, normalt mellan kl 8-18. Tiden tilldelas beroende på var i landet du bor. Tänk på att leveranstiden angiven på hemsidan är preliminär. Normal leveranstid är 3-6 arbetsdagar efter att transportbolaget hämtat upp dina varor på vårt packlager. Transportbolaget aviserar dagen innan, vanligtvis genom SMS.

    Är hemleverans ej möjlig meddelas du av transportföretaget var och när dina varor kan hämtas.

Nyhetsbrev

  • Hur ofta skickar Ni ut nyhetsbrev?

    Oregelbundet, men ca 1-2 gånger/månad. Vi vill inte överösa våra kunder med nyhetsbrev så vi skickar bara när vi har något nytt att informera om. Det kan vara produktnyheter eller andra nyheter som avser butiken.

  • Jag vill inte ha Ert nyhetsbrev längre, hur avregistrerar jag mig?

    Logga in på ditt konto och avmarkera att du inte vill ha vårt nyhetsbrev.

Reklamation

  • Om en vara är dålig?

    Du kan då reklamera denna, det första du måste göra är att kontakta oss via kundservice, Du får då instruktioner av oss hur du skall gå tillväga. Vi måste godkänna alla reklamationer först, därefter får du ett tillgodokvitto eller återbetalning.

  • Skadad vara?

    När din beställning anländer till dig och det mot förmodan skulle vara något som är skadat, då måste du genast anmäla detta till det fraktbolag som du har använt för leveransen. www.spritovin.se ansvarar ej för frakten då du själv är beställare av denna.
    Transportbolaget tar sedan kontakt med oss för att bestämma vad som är bäst, ny vara eller återbetalning.